راهنمای انتخاب رنگ و طرح بلکا
چگونه رنگ و طرح مناسب بلکا کردن محیط مورد نظرمان را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ و طرح مناسب جهت اجرای بلکا – پتینه – رومالین بهتر است موارد زیر را مطالعه نموده سپس با مراجعه به این صفحه ( کاتالوگ رنگ بلکا و پتیه ) رنگ و طرح دلخواه خود را انتخاب نمایید.

دسته بندی رنگ ها

رنگ ها به صورت کلی به دو دسته رنگهای سرد و گرم (و البته رنگ خنثی) تقسیم می شوند که هر یک از این گروههای رنگی از طرق مختلف می توانند جلوه و احساس خاصی در محیط پیرامونی ما ایجاد نمایند.

رنگهای گرم:

رنگهای گرم نسبت به رنگهای سرد بسیار قوی تر و درخشان تر هستند و خیلی زود تر دیده می شوند. به طور کلی می توان گفت که گیرایی بصری نسبت به این رنگ ها بالاتر است. بنابراین برای اتاقی که سرد و بی روح است از رنگهای گرمی مثل زرد و قرمز و نارنجی استفاده کنید تا روح و نشاط را به آن اتاق بیاورید.

رنگهای گرم همچنین برای استفاده در اتاق هایی که نورگیر خوبی ندارند و از نور طبیعی بی بهره هستند نیز مناسب است. زیرا سبب می شوند فضای اتاق روشن و گرم شود چرا که این رنگ ها نور را منعکس می کنند. رنگهای گرم در طیف های تیره سبب می شوند فضا کوچک تر به نظر برسد از این رو این نوع رنگ ها برای اتاق های بزرگ و سرد بسیار مناسبند به این دلیل که سبب می شوند اتاق گرم و منسجم تر به نظر برسد.

مثالهایی از رنگهای گرم و ویژگی آنها در زیر بیان شده است:

– رنگ قرمز، گرما، انرژی، خطر، خشونت و هیجان را القا می کند و به هیچ وجه لازم نیست تا رنگ یک اتاق کاملا قرمز باشد تا شما دچار چنین احساساتی شوید و بنابراین هرگز در یک اتاق، اجازه ندهید قرمز رنگ غالب باشد چون پس از مدتی عصبی خواهید شد.

– رنگ زرد، درخشش و شادی را القا می کند و تا حدی محرک است، موجب بالا رفتن حافظه، قدرت تمرکز و وضوح می شود، سمبل ثروت و دارایی است و نگاه را به سمت خود جذب می کند.

– رنگ نارنجی، رنگ شادی و زنده کننده رنگ و بوی میوه های بومی و میوه های فصل پاییز است. موجب آزاد شدن هیجانات، از بین رفتن افسردگی و ایجاد خلق و خوی دوست داشتنی می شود. در صورتی که در استفاده از آن افراط کنید، حس ابتذال و پیش پا افتادگی را القا می کند.

رنگهای سرد:

رنگهای سرد برعکس رنگهای گرم عمل می کنند و تاثیر مخالفی با آنها دارند. این رنگ ها نور را بیشتر جذب می کنند به همین دلیل سبب سرد سدن فضا می گردد. از طرفی رنگهای سرد سبب می شوند، دیوار ها از هم دور شوند از این رو اتاقی که با رنگهای سرد مثل آبی- سبز یا بنفش رنگ آمیزی شده اند بزرگ تر از مقیاس واقعی خود به نظر می رسند. این گروه رنگی برای اتاق های کوچک یا اتاق هایی که به شدت نورگیر هستند و در طول روز در اثر نور خورشید خیلی گرم می شوند مناسبند و توصیه می شوند.

مثال هایی از رنگهای سرد و ویژگی آنها در زیر بیان شده است:

– رنگ آبی، رنگ خنک و آرامش بخشی است و سبب ابتکار و الهام می شود. رنگی معنوی و یادآور صلح، اعتماد و امنیت است.

– رنگ سبز، یادآور برگ درختان، چمن ها و جنگل است و به همین دلیل به آن سمبل زندگی می گویند. رنگی ایده آل برای القای حس تعادل و تمرکز است.

– رنگ بنفش، آرامش، نوازش، عشق، تخیل و تمایل را القا می کند.

رنگهای خنثی:

گروه مهم دیگری از رنگ ها وجود دارد که رنگهای خنثی نام دارند. این گروه رنگی تاثیر و ویژگی های رنگهای سرد و گرم را ندارند. در اصل این گروه رنگی خود را با فضا سازگار می کنند و هیچ گونه حالتی را بر فضا تحمیل نمی کنند. از دیگر ویژگی های مهم این گروه رنگی آن است که به آسانی کنار رنگهای دیگر می نشینند و خود را با هر رنگی هماهنگ می سازند. تعدادی از مهم ترین رنگهای خنثی عبارتند از:سفید، سیاه، بژ، طوسی و…

مثال هایی دیگری از رنگهای خنثی و ویژگی آنها که در زیر بیان شده است:

– کرم، شیری، عسلی، قهوه ای و خاکستری، جوی آرام، صاف و روشن را به وجود می آورند و سفید سمبل پاکی و روشنی است. ارزش دیگر رنگ ها را بالا می برد و فضا را بزرگ تر نشان می دهد. به طور تقریبی رنگ سفید تقریبا با تمامی رنگ ها هماهنگی دارد. همچنین سیاه، سختی و سلطه جویی و حس در خود فرورفتگی، ناراحتی و فروتنی را القا می کند. در صورتی که به افراط مصرف شود، سبب بروز افسردگی خواهد شد.

چگونه رنگ مناسب بلکا را انتخاب کنیم؟

با توجه به این ویژگی های کلی که در بالا به آنها اشاره کردیم اگر رنگ ها را طبق ویژگی ها و موقعیت محیط مورد نظر انتخاب کنید می توانید به نتیجه مطلوبی برسید.
انتخاب رنگ صحیح

برای انتخابی صحیح تر می توانید از طرق مختلفی نیز ایده و الهام بگیرید. برای مثال طبیعت یکی از بهترین و کامل ترین منابع برای الهام گرفتن برای نحوه استفاده از رنگ ها و نحوه اصولی ترکیب رنگهای مختلف است. یکی دیگر از منابع قابل اطمینان مجلات دکوراسیون داخلی و عکس ها و تصاویر موجود در آنها هستند. در این کاتالوگ ها و مجلات شما می توانید تاثیر یک رنگ در اتاق های مختلف و با چیدمان های متفاوت را مشاهده کنید و از آنها ایده بگیرید.

قیمت همکار+شرایط ویژه فروش

گروه کارخانجات تولیدی بلکا (بلکا  شکیل) مفتخر است با تولید بهترین و با کیفیت ترین محصولات بلکا خدمات خودر را به تمامی همکاران دکوراسیون- طراحی داخلی با شرایط ویژه بر گزار نماید برای دریافت تخفیف و شرایط ویژه با ما تماس بگیرید.

بلکا فروش بلکا اجرای بلکا- رومالین- پتینه- بلکا ابریشمی- تولید بلکا- اجرای یکروزه بلکا -نصب بلکا-بلکا شکیل-بلکا – فروش و اجرای بلکا بلکا مشاوره خرید بلکا تخمین قیمت بلکا محاسبه قیمت بلکا مزایای بلکا رومالین کاتالوگ بلکا پتینه دکوراسیون منزل بلکا و اتاق کودک تصاویر بلکا نمونه کار

Call Now Buttonتماس با فروشنده۰۹۱۲۵۲۳۶۶۲۵